Recents in Beach

Adım Adım Köpek Çizimi (Ana hatlar)



   Merhaba arkadaşlar bu dersimizde Canlı bir köpek modelinin adım adım çizim aşamalarını anlatmaya çalışacağım.
   Köpek çizimi zor gibi görünebilir bir çok ince detay söz konusudur biz şimdi çizim yaparken,daha önceki derslerimizde de anlattığımız gibi figürümüz ne kadar karmaşık görünürse görünsün ilk olarak resmin temelinde yatan krokiyi çizerek,figürümüz de onu görerek çizmeye başlayacağız.
   Nedir bu temel?

   Önceki derslerimizde de belirttiğimiz üzere figürün ilk olarak geometrik şekillerini görerek onları çizmemiz gerekmektedir.

İşte çizeceğimiz sevimli köpeğimiz:





   Köpeğimize bakarak geometrik şekilleri görebiliyorsanız doğru yoldasınız demektir,henüz bunu beceremiyorsanız bu ders işinize yarayacaktır,başlangıç derslerine göz atmanızı öneririm ve aklınızda bulunması açısından size şunu söyleyebilirim bu tür benzeri alıştırmaları diğer hayvan figürleri üzerinde deneyerek kendinizi geliştirebilirsiniz.
 
  Zor gibi gözüküyor ama şimdi göreceksiniz ki bu resimde,daireler,üçgenler,oval şekiller,dikdörtgenler saklı...
   

   Köğepeğimizin çizimine başlamadan önce çok dik gözüken bu fotoğraf karesini biraz sağa doğru yatırarak daha doğal bir köpek görüntüsü oluşturalım,böyle biraz zoraki bir çekimle vesikalık bir resim gibi gözüküyor =)

Photoshop ile istediğimiz görüntüyü elde ettikten sonra adım adım taslağımızı oluşturmaya başlıyoruz.

1.Adım:
Resimlerde de görüldüğü gibi öncelikle,kafanın ön kısmını oluşturmak üzere bir daire çiziyoruz.


2.Adım:
Burun bölgesi içinde bir dairesel şekil kullanacağız ama çizmiş olduğumuz dairenin hemen altına gelecek bir daire olmamalı yani ilk çizdiğimiz daire ile kesişecek şekilde olmalıdır,ve figürümüze uygun olarak daire sola doğru olmalıdır,hatırlayın çünkü köpeğimizin kafasını biraz eğik hale getirmiştik

3.Adım:
Sıra şimdi kulakları çizmeye geldi,ben  üçgen olduğunu görebiliyorum sizinde gördüğünüz umut ediyorum.





4.Adım:
Burun dairesini oluşturuyoruz.



5.Adım:
Gözlerini de daire şeklinde oluşturuyoruz.(sercanarat.blogspot.com)

   Köpeğimizin kafasının oranları gördüğünüz gibi gerçekleşti.Şimdi fotoğrafımıza bakarak köpeğimizin kıvrımlarını oluşturmaya başlıyalım, bunuda yaparken fazla bastırmadan arama çizgileriyle oluşturun,aşağıdaki öreneğimiz de kulakların kıvrımlarını oluşturduk ve ilk etapta çizdiğimiz geometrik şekilleri silerek daha gerçekçi bir taslak oluştura oluştura ilerliyoruz.



6.Adım:
İlk başta oluşturduğumuz geometrik detayları silgi yardımı ile silerek böylelikle resmimizin taslağını oluşturmuş oluyoruz.


   Çizimde en önemli unsurlardan biri figürü görerek onun ana hatlarını oluşturmaktan geçer bu adımı tamamlamış bulunuyoruz,İlerleyen derslerimizde bu tarz çizimlerle figürümüzün diğer detaylarını ayrıntılı bir şekilde çizmeyi öğreneceğiz,Göz,tüy,burun gibi detaylardan bahsediyorum. Sabırlı olun ve sadece (sercanaratart.blogspot.com)'u takip etmeyi sürdürün.
Herkese iyi çalışmalar.

Yorum Gönder

1 Yorumlar