Recents in Beach

Realistic Burun Çizimi (Bayan)




Merhaba Arkadaşlar Bu dersimizde size bir bayan burnunu nasıl gerçekçi bir formda çizeceğinizi göstereceğim.

Kullanılan kağıt: Canson
Kullanılan Kalemler: 0,5 2B Mekanik kalem (Uçlu) ,HB kalem ,Grafit tozu
Kullanılan Malzemeler: Grafit Tozu,Fırça,Hamur silgi,flex kaynaştırma kalemleri (Alternatifler: Kulak çöpü,Selpak havlu,fırça)

Derse başlamadan önce kendinize referans olması açısından bir burun örneği bulun. Hep söylediğimiz gibi parçadan bütüne bir çalışma ile sonuca ulaşacağız sizler bir portrede tüm bölgelerin yeterince ne şekilde hangi teknikler ile yapıldığını öğrenirseniz bu puzzle'ın parçalarını bir araya getirmek sizler için daha kolay olacaktır.

1.Adım: Canson kağıdımızı aldık HB kalem ile öncelikle burunun ana hatlarını çiziyrouz. Bu esnada burun üzerinde parlamış kısımlar varsa bunlarıda ayrı olarak parlaklığın yapısına uygun olarak çiziyoruz. Burunun Ana hatlarını çizerken dikkatli olmalısınız hata kabul etmez yüzün her yeri gibi bu bölümde kişinin karakteristlik özelliklerini belli eden bir bölümdür.


2. Adım: Bu çizimde kalem yerine fırça ve grafit tozu kullanacağız. Yumuşak uçlu bir fırça ile Grafit tozunu 2 veya duruma göre 3 kat çizdiğimiz burunun üzerine uyguluyoruz fırça burunun üzüründe soft yani yumuşak bir etki oluşturuyor.Bu ton taban tonudur.



3.Adım: Bu adımda kenarlar ve daha koyu yüzeyler için daha küçük bir fırça kullanarak detay girmeye başlayabilirsiniz.


4.Adım: Bu adımda gidişatı daha iyi görmek ve çizime biraz form vermek adına bir yoğrulur silgi ile burunun ışık alan kısımlarını vurguluyoruz üst kemiğinde, burun topağında ve burun deliklerinin alt kısmında  gerekli ışık kaynakları mevcut hamur silginizi gerekeli forma getirerek buradaki tonları açıyoruz. 



5. Adım: Bu adımda 0,5 2B değerinde ki bir mekanik kalem ( uçlu ) ile burnun deliklerini daha belirgin hale getiriyoruz burada dikkat etmeniz gereken bir nokta burun deliklerinin alt kısımları yani deriye yakın olan bölümlerindeki tonlama değeri daha düşük tondadır örneği inceleyerek buna dikkat etmeniz gerekemektedir.



6. Adım: Burun deliklerinin çevresinden başlayarak bir gölgelendirme işlemi uyguluyoruz,tonlama esnasında uyguladığımız kontörleri harmanlamak için kulak çöpü yada flex kaynaştırma kalemleri kullanabilirsiniz alternatif olarakta ince bir fırça işinizi görebilir.


7.Adım: HB kalem ile bu kez daha fazla cilt tonu uyguluyoruz ton geçişlerinde karmaşık noktalar var ise örneğin burun deliğinin üst kısmı ile alt kısmı arasındaki geçiş noktlarına dikkatlice HB kalemi uygulayarak güzel bir geçiş tonlaması oluşturun. 


8.Adım: Bu adımda burun çevresine daha fazla doku uygulayarak uyguladığımız kalem izlerini bir kulak çöpü vasıtası ile yada flex kaynaştırma kalemleri yardımı ile ve yine alternatif olarak bir fırça ile dağıtıyoruz. Burunun kenarlarına yapılan bu uygulama burunu 3 boyutlu bir formda gözükmesine yardımcı olacaktır.


9. Adım: Harmanlama işlemi tüm hızı ile devam ediyor bu adımda eksik gördüğünüz ve daha fazla koyuluk gerektiren kısımlara koyu tonlar uygulayarak (yavaş yavaş) harmanlama ile uygun ton geçişleri sağlıyoruz.


10. Adım: Bu son adımdır artık son eksik gördüğünüz yerlere  rötuşları yaparak artık çizime son şeklini veriyoruz. 



Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Gerçekten çok faydalı oldu hocam diğer tüm dersleriniz gibi. :)

    YanıtlaSil
  2. bu konuda gerçekten eksiklik duyuyordum ve bu çalışma ile artık çok daha iyi kavramaya başladım sayenizde çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil